söndag 30 januari 2011

Sökes: ny matte!

Jaha, då var det äntligen min tur att få skriva lite! Jag ska be att få börja med att klaga lite...... Vår matte är urtråkig!! Ja, så tråkig att vi faktiskt skulle vilja ha en ny!! Eller i alla fall att matte ska vara som hon var förr....
Förr förstår ni då gjorde vi roliga saker flera gånger i veckan! Vi tränade agility minst en dag i veckan.. (ja, ja jag vet att det är snö och is ute, men jag vet också att det finns något som heter ridhus!), vi tränade lydnad nästan varje dag! (nu är det kanske 2-3 dagar i veckan), vi gick LÅNGA promenader (nu är de inte speciellt långa tycker jag) och jag fick åka med matte i stort sett jämnt! ( senast idag fick jag vara hemma och lillebror!! fick åka med matte...)

Sen senaste veckan har det inte hänt mycket förutom att matte fick ett ryck och tyckte att det var dags att renovera köket!! Så nu går det knappt att vara hemma. Det står skåp och grejer överallt! Vid våra mjukisdjur står kylen!! tillsvidare. Det går inte att sova i Beccas rum för hela sängen är full med saker... Jag försökte faktiskt sova där häromdagen men oj vad det lät när det ramlade ner glasgrejer på golvet som gick sönder...... Sova förresten är inte lätt, hela kvällarna håller husse på och bankar och muttrar. Jag tror att han också är ganska less på matte hi,hi.
Och är vi inte hemma i kaoset så är vi på jobbet!! Det kan inte vara meningen att vi ska behöva ha det så här!!
Tack och lov så åker vi till Fjällen nästa vecka! Oj vad skönt det ska bli. Jag hoppas att matte inte får för sig att renovera stugan där uppe....

Förra måndagen när vi tränade för Lotta så började vi med lite nya saker! Det är tur att Lotta har bra ideer i alla fall :-)... Mimas och jag har börjat med något som kallas vittringsapport (tror jag...) Än så länge är det plättlätt. Matte lägger ut lite träpinnar. Jag sitter en bit därifrån. Så ropar matte "leta" och då springer jag fram till träpinnarna och äter upp godiset som ligger bland pinnarna!
Så har vi börjat med att gå fot i sidled.... "skänkelvikning" kallar visst matte det. Det tycker jag är lite knöligt.. sedan har vi även börjat med att gå fot bakåt. Det är ännu knöligare... kan bero på att matte går så konstigt så jag vill sätta mig hela tiden och då TRAMPAR matte på min päls så att jag inte kommer någonstans!!
Hm... det här måste jag träna mycket på med matte! Förhoppningsvis ska vi få till det i fjällen :-)

Nu måste jag sluta! Dags för sängen... snart dags att gå upp igen :-(

// Atlas, urtråkad

3 kommentarer:

  1. Äntligen ett litet livstecken från er.... har funderat över vart ni tagit vägen :-).
    Men Atlas då... så tråkigt har ni väl inte, eran matte gör ju massor med skojigt med er.
    Du får väl inte ha så stora krav på henne... du vet hon är ju människa :-).
    Skojigt det blir nästa vecka när ni ska till fjällen.
    Sköt om er och massor med kramar från oss alla!!

    SvaraRadera
  2. Ni får väl säga ifrån på skarpen, så eran matte lägger ALL sin energi, bara på er, hon kan väl sluta jobba och bli lyxhustru :o))

    Lidhultarna

    SvaraRadera
  3. Hej Atlas!
    Jag kan bara föreställa mig hur stökigt ni har det. Min matte är likadan. Men att göra om gör hon inte. Det är nog för att hon gjode det innan jag flyttade hit. Men det blir nog stökigt när hon städar.
    Angående att ni inte gör så mycket längre, så går det nog över. Dom där tvåbeningarna är inte så uthålliga som vi är. Deras hjärnor måste syssla med annat. Och , vad jobbet beträffar så vill dom nog inte det utan det är för att vi ska kunna få mat och ha någonstans att bo. Annars skulle vi ju få ut och jaga allihop. Du kan väl bara tänka dig hur det skulle se ut om våra mattar skulle jaga hihihi. Då fick vi nog svälta. Och att sova någonstans utomhus. Dom stackars tvåbeningarna har ju ingen päls!!! Dom skulle frysa ihjäl och det vore väl inte kul.
    Stöket kommer nog att vara över snart och då finns det väl inte så mycket mer att göra om.
    Ha det så jättebra. Jag hoppas att vi ses på agilitygtävlingar i sommar.
    Voff, voff!
    Jesper

    SvaraRadera