onsdag 19 januari 2011

Nu är jag här igen!

Äntligen får man lite hjälp i den här slöa flocken!
Det var så länge sedan jag var här så jag hade t.o.m glömt lösenordet!!
Hoppas verkligen att den slöa matten kan ta och hjälpa oss lite oftare....
Vad har då hänt sen sist....inte mycket tycker jag :-( . Förra helgen jobbade vi! urtråkigt! Sedan blev det ingen Lotta träning förra måndagen för då blev matte sjuk, jag säger ju att hon är klen!! Sedan råkade jag göra illa min ena tå när jag var ute och busade i skogen och sprang på skaren...Så jag har varit lite halt, och bara för det fick jag inte följa med och träna i måndags!! Matte tyckte att det var bäst att jag var hemma med husse istället! Vaddå, jag har nästan inte ont alls längre. "linkar" till ibland när det är allt för knöligt på marken men annars är jag helt frisk. Fast hädanefter kommer jag nog aldrig att behöva vara kvar hemma när de andra åker och tränar.........:-) Jag blev jättesur på matte att hon gick utan mig! Så först försökte jag komma ut genom dörren efter henne, sedan ropade jag på henne ett tag, när inte det fungerade så skällde jag ut husse för att han inte hjälpt mig att komma ut, husse trodde nog att jag ville leka så han försökte leka med mjukisdjuren med mig men jag hade ingen lust, då ordnade han mat till mig men jag ville inte äta....
Husse sa något om att jag var skitjobbig,,,,, så när matte kom hem sa han till henne att nästa gång hon fick för sig att lämna mig hemma så kunde hon glömma det! :-) Perfekt!! Det betyder att jag alltid måste åka med matte överallt hi,hi
När matte kom hem så var jag tvungen att vila en stund eftersom det hade varit lite jobbigt att diskutera med husse, jag sov gott en stund i soffan innan det var dags för en promenad. Men jag hörde nog att matte sa till husse att han var fånig, jag verkade ju hur lugn som helst :-) Så jag tror inte att matte trodde på husse när han sa att jag var jobbig hi,hi
Jag har anmält mig till en träningsgrupp för Lotta som börjar den 7:e Februari. Ska bli så kul! Då kommer vi att träna varannan måndag i 1,5 timme med flera av mina "gamla" träningskompisar. Sedan ska vi se om det närmar sig med någon lydnadstävling. Jag vet inte riktigt vad det innebär men antar att vi ska visa upp det vi har tränat på och förhoppningsvis finns det en massa nya kompisar att leka med också...

Några bilder har det inte blivit på sistone. Det är så halt och slaskigt ute så jag tror att matte har fullt upp med att bara hålla sig på benen utan att försöka ta kort också...
Men vi satt och tittade på några bilder från i sommras och hittade den här när vi är och hälsar på i Grängesberg:

Anette tog en bild på mig och brorsorna när vi badade lite!

T.o.m matte som tycker att det är så mysigt med snö längtade lite till sommaren när hon tittade på bilderna :-)
Nu ska jag försöka få med mig matte och brorsorna ut på en promenad!

vi hörs! / Jaspis

6 kommentarer:

  1. Äntligen!!! Jag trodde att eran dator flyttat eftersom ni inte skrivit något på så länge ;-).
    Men vilken bra taktik du kört med Jaspis.... nu får du vara med matte varje gång hon åker på något :-).
    Fast jag vet att det kommer bli 1 gång iaf. som du inte ska med henne :-).... men då kommer du ju hit istället och tar brorsorna med dig :-).
    Det ser vi framemot det ska bli såååå roligt, då blir det fler badbilder på er snyggingar!!!
    Sköt om er allihop och ha det bra!!
    Kramar från oss alla!!!

    SvaraRadera
  2. Va smart du är Jaspis. Nu törs inte matte lämna dej hemma nå mer. Bra gjort!!!! Jag ska snart ut på nån tävling jag också. Rallylydnad heter det. Det är bara en träningstävling. Matte säger att jag inte är redo för nån riktig tävling än. Men det förstår du väl att det bara är struntprat. Jag är ju jätteduktig. Bangsi ska med också. Han är också duktig, men han skäller lite ibland. Jag har sagt till honom att han inte får göra det, men ibland glömmer han bort sig.
    Hoppas vi ses snart. Det är ju jättelänge sen sist.
    Matte hälsar till alla, både två och fyrbenta. Puss och slick tills vi ses.

    SvaraRadera
  3. Hej hopp på er alla! Kan nog hålla med om att det var dags för några rader :-).
    Ja du Jaspis, du är inte ensam om att leva om när du inte får följa med alla ggr., det är samma här.
    Ha det så bra nu och hoppas att tassen har läkt så du slipper linka dig fram.
    ewa o co

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Visst är det synd att du inte fick träna. Men min matte säger att är man inte riktigt ok så är det bättre att vänta. Hon har varit hemma två dagar nu för att hon fått någon sorts virus. Men nu är hon bättre. Vi har tränat jättemycket agility och matte tycker jag är jätteduktig. Hon är tom rädd att vi tränat för mycket. I morgon ska vi till ridhuset igen.
    Hoppas att vi ses snart.
    Voff
    Jesper

    SvaraRadera
  5. Vad det ser härligt ut med en badbild, fast det verkar väääääldigt avlägset just nu.
    Jag tänkte på det igår hur mysigt det vore att sitta ute och fika, och borsta hund, nu saknar jag sommaren....

    Lidhultarna

    SvaraRadera
  6. Låter som du kommer få tillbaka för förlorad träningstid :) Vi är avis på dig som får träna för Lotta hon är verkligen kanon :)
    Ska bli spännande att följa eran kommande tävlings karriär :)

    Kram från Pumisarna och matte

    SvaraRadera