tisdag 15 februari 2011

Bortskämd jag??

Morsning! Äntligen får man skriva lite här.
Vi har som sagt tillbringat den senaste veckan i fjällen och om jag får säga vad jag tycker, som om jag inte brukar det... :-) så hade jag gärna stannat kvar där i fjällen!
Men nu är vi hemma och tillbaka till vardagen igen. I går så hämtade matte hem Holger från bildoktorn där han har varit hela semestern och slösat med pengar... Men det var bra att han kom hem så han kunde köra oss till Lotta träningen!
Det var så kallt på kvällen så att vi höll oss inomhus. Jag körde läggande under gång, ställande under gång och inkallning. Riktigt bra om jag får säga det själv. Behöver finslipa lite på sättandet från läggandet bara...
Så körde vi fotgåendet. Nu har det plötsligt blivit så himla noga med att jag inte får bita i mattes hand eller i godisfickan... himla tråkigt tycker jag! Så tråkigt så ibland går jag och gör något annat när matte går fot :-) Inte populärt har jag upptäckt! När jag tycker att jag kan göra något annat en stund så byter matte ut mig!! Då får någon av brorsorna träna istället. Tydligen så tror matte och Lotta att jag ska bli lite mer intresserad då men det kan de ju tro.....När brorsorna turades om att träna så passade jag på att undersöka rummet lite, kollade vad som fanns upp för trappan, kollade bakom stolarna....och kollade om jag kunde hitta på något annat skoj :-) Inte bryr jag mig om att matte tränar med de andra en stund! jag vet ju att jag får träna igen snart :-)
Men jag hörde nog hur matte och Lotta diskuterade hur vi skulle lägga upp träningen och att de pratade om att jag nog aldrig hade behövt anstränga mig för något förut...
Vad menar de med det?? Vet de inte hur ansträngande det kan vara att få husse och matte att fatta vad jag vill ha! Och hur kan de ha mage att kalla mig bortskämd!! Bara för att jag ALLTID får som jag vill så betyder inte det att jag är bortskämd, det betyder bara att jag får vad jag är värd hi,hi
Och jag kan väl inte hjälpa att brorsorna har en massa regler att följa, de går inte ut genom vare sig vid dörren eller grinden utan tillåtelse, de stannar vid övergångsställen, de drar inte i kopplena om de nu överhuvudtaget har koppel på sig, de går inte fram till andra hundar eller människor utan tillåtelse ja, jag vet inte hur många konstiga regler de har att följa. Jag har då inte gått med på att följa dem!
Jag har en egen regel: Se till att ha så kul som möjligt!! Och då gäller det att komma först ut, komma fort fram och se till att få allt som verkar skoj att leka med!
Nu måste jag sluta, dags att ta kvällspromenaden!
// Jaspis

3 kommentarer:

  1. Helt rätt Jaspis, du är verkligen en grabb i min smak - regler är till för de mindre intelligent begåvade!!! ;-)

    Vi får se till att övertala de sega mattarna om att vi måste ses och få rejsa lite precis som under vår härliga tränings- och hotellsemester nere i Mjölby.

    Morsningar Moira

    SvaraRadera
  2. Nej då inte är du väl bortskämd.
    Du är bara duktig på att tala om hur du vill ha det ;-) och vem kan motstå en sån underbar och fin kille :-).
    Sköt om dig och hälsa flocken.
    Kram kram från oss alla!!

    SvaraRadera
  3. Klart man måste få göra som man vill!! Fåniga regler som dom där gamla hundarna gått på, hi hi. Tänker jag aldrig göra!!
    Du är ju i alla fall superduktig med lydnaden!! Heja på, snart är det dags att tävla och vinna priser :-)
    Ha det bra!
    Ammi

    SvaraRadera