söndag 13 februari 2011

Äntligen tillbaka!

Då var vi här igen.
Vi har tillbringat den senaste veckan i Fjällen! Oj, vad skoj det är att vara där. Vi har varit ute och busat i snön, åkt längdskidor, sovit i sängarna, myst framför brasan och jag har tom dragit Becca på skidor!!
Det var riktigt skoj även om det kändes lite konstigt först. Jag fick på mig ett sele med en lång lina på och så gick matte med mig medans Becca åkte skidor bakom mig och höll i linan. Först så stannade jag varje gång det tog emot men efter ett tag så fattade jag att det bara vara att ta i! Hm... jag jobbade och drog ändå sa Becca att det var jättejobbigt............

Matte är slö som vanligt så några kort har det knappt blivit! Inte utomhus i alla fall men innefrån stugan blev det en del:

Brorsan och jag testar Beccas säng när vi kom fram.

Vilade lite i mattes säng och småläste lite i en tidning...

Lillebror..........

Stannar och rastar vid Tönnebro på väg hem.

I går eftermiddag kom vi hem och det var inte alls roligt :-(  Brorsorna och jag hade gärna stannat en vecka till! Så nästan hela kvällen låg vi i sovrummet och var lite deprimerade....... Det är bra att vara lite deprimerad i bland för då kommer matte och husse och tycker lite synd om oss och så får vi godis så vi ska bli gladare!!

I morse gick vi en prommis med husse. Och det kändes nästan som att vi var tillbaka i fjällen för det har kommit en massa snö här hemma igen :-)
Mitt på dagen gick vi en prommis med matte och vad hände då tror ni?... jo, vi hamnade på kontoret!! Hopplösa människa! Två timmar fick vi jobba innan husse kom och räddade oss. Vi åkte till vår favoritaffär för vår mat var slut och då passade vi på att väga oss... Och oj vad all skidåkning hade gett resultat 0,7 kilo hade jag gått ner! Rena träningsveckan! Fast matte säger att jag ska ha bort lite till..... hm.... hon ska nog inte yttra sig om vikten.........

Nu är det dags att sluta. Jobb i morgon.... och så ska vi förhoppningsvis hämta hem Holger som varit hos bildoktorn hela veckan.

// Mimas, skidåkaren

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig fjällvecka ni haft med massor av skoj och mys.
    Duktig du är Mimas som dragit Becca på skidorna.
    Det är väl lite synd om eran matte som inte kan gå ut utan att gå till jobbet ;-).
    Ha det så bra och sköt om er allihop.
    Kram kram från oss alla!!!

    SvaraRadera
  2. Vilken toppenvecka ni haft. Kul att åka skidor.
    Synd att n i måste jobba så mycket, men det går nog ingen större nöd på er. Ni verkar ha så mycket kul. Jag och brorsan Bangsi har kommit igång riktigt bra med rallylydnad. Vi har faktiskt varit på tävling också. Matte säger att det inte var nån riktig tävling, men det tycker jag i alla fall. Kul var det.
    u får du pussa alla från mej och kanske lite extra på Jaspis.

    SvaraRadera