söndag 20 februari 2011

Redan söndag.

Oj, oj vad veckorna går fort!
Vi hinner knappt med att skriva här. Under veckan som varit så har det mest varit jobb tycker jag :-(
Både igår och idag så har vi varit på jobbet flera timmar.......hon är verkligen urtråkig våran matte!
Men igår när vi hade jobbar klart så passade vi på att träna lite inne på kontoret. Mimas och jag körde samma saker; inkallning med ställande (fungerade riktigt bra i korridoren på jobbet hi,hi) Matte säger att våra ställanden har blivit mycket bättre! Vi körde lite fot, mest helt om halt. Där vi har varit extra noga med att jag inte får sätta mig snett. Det har faktiskt varit mattes fel (som det oftast är). Hon har tagit fram min roligaste leksak, dragkampsflätan!! med höger hand så jag har lite bråttom runt och vill se hennes högra hand ifall flätan kommer fram. Men nu har matte skärpt till sig så det har faktiskt blivit bättre :-) Sedan körde vi fjärrdirigering, ni vet där man ska sätta sig och lägga sig på matte komando och hon står flera meter framför. Det funkade kanonbra så matte var så glad.
I dag när vi gick från jobbet så tränade vi ute på parkeringen innan vi gick hem. Körde fotgående och inkallning med ställande idag igen och det kändes så bra! Ibland blir jag lite för glad säger matte, hur kan man bli för glad?? Tydligen så hoppar jag jämfota bredvid henne då.... Men som matte sa hellre att jag är "för" glad än tvärtom :-)
När vi kom hem så hämtade matte apportbocken. Den har vi varit lite slarviga med att träna med på ett tag men det funkade ganska bra med tanke på hur det har varit. Jag hämtar den numera men jag tycker att det är svårt att sätta mig med den i munnen! Men om man jämför med hur det var innan vintern så säger matte att vi har kommit långt!
Fortsätter det så här så blir det nog tävling snart! Men första tävlingen blir ev. en träningstävling i agility i början på mars :-) Hm... inte för att vi har tränat sedan oktober men det kan vara skoj ändå!
När vi kom in så blev det en sen middag (klockan hade redan hunnit bli 8!) sedan hjälpte matte husse med nya skåpen i köket innan hon fortsatte borsta på Mimsan som hon började med häromdagen. Hm... jag tycker faktiskt att hon borde borsta mer på mig! Men matte säger att jag är den som är minst tovig så det blir mest borstning på borsorna tycker jag :-( Ska nog hitta på något sätt att tova till mig på så jag får mer borstning :-). Nu är det sovdags! Om drygt 6 timmar ringer väckarklockan igen :-(
Sov gott!
Atlas
Brorsan och jag förra vintern!

1 kommentar:

  1. Åh vilka snyggingar!!!
    Full fart som vanligt hos er... med jobb, träning och snickeri.
    Ha en skön helg!!
    Kram kram från oss alla!!

    SvaraRadera