söndag 20 mars 2011

Länge sen!

Hej, äntligen är vi tillbaka.
Ja vi har egentligen inte varit borta, utan det är vår slöa matte som inte har engagerat sig och hjälpt till att skriva. vet inte om det har hänt så mycket heller att skriva om...
Allt rullar på som vanligt med en massa jobb och lite träning.
Förra veckan var riktigt tråkig för då råkade den klantiga matten halka och slog huvudet i en blomkruka... och tydligen blev hjärnan omskakad för när vi inte var på jobbet så sov hon mest.
En kväll så åkte Atlas och matte iväg själva och körde agility! Hm... himla elakt att inte jag fick följa med! Men matte har anmält mig och henne till en agilitykurs som börjar i April. Ska bli himla skoj!
Tidigare idag så tog vi en promenad hela flocken t.o.m. husse följde med och matte hade kameran med sig!
Här kommer några bilder:
Husse och Mimas

Och så säger de att jag är gapig.......

Jag hittade en jättegod pinne :-)

Riktigt smaskig var den.....

Håll er borta från min pinne!!


Brorsorna hoppar alltid upp på borden... här Mimas.

Tar en liten paus i solen.

Nu måste jag sluta, inte blev det mycket skrivet men matte säger att hon behöver sova... i morgon är det jobb som vanligt och sen Lotta träning :-)

// Jaspis! 

4 kommentarer:

  1. Vad kul att höra ifrån dej igen Jaspis! Säg till matte att man inte kan jobba jämt... har man en omskakad hjärna så måste man vila och inte sitta på ett kontor! ;) Vilka härliga bilder från promenaden! Det syns att våren är hos er oxå! Ha det så bra! Många kramar från Soya med flock.

    SvaraRadera
  2. Så skoj att få en uppdatering, det har vi väntat på :-).
    Nu är det inte mycket snö kvar hos er ser jag... här finns desto mera :-(.
    Härliga bilder från er promenad.
    Nu tar ni och säger till matte på skarpen att hon ska ta det lite lugnt!!!
    Sköt om er allihop!!
    Kramar från släkten i Grängesberg!!

    SvaraRadera
  3. Halloj brorsan. Äntligen får jag höra från dej. Du får nog lov att säga till på skarpen åt din slöa matte. Fina bilder på dig och dina storebrorsor. Hoppas du kommer till Gränges snart så vi kan träffas och busa lite.
    Puss från Ludde.

    SvaraRadera
  4. Grattis till fina lydnads, agility och vallanlagshundarna!! Fina bilder på grabbarna! Pinnar det är gott det :-)
    Ha det bra!

    SvaraRadera