fredag 7 januari 2011

Inget speciellt

I dag har vi inte gjort någonting kul alls!
Klockan ringde som vanligt kl. 5,00 i morse och då åkte vi till jobbet :-(
Konstigt är det, det finns en massa saker som vi borde ha gjort senaste tiden men matte säger att tiden inte har räckt till, men tiden verkar alltid räcka till att gå till jobbet! Vad är det för konstig prioritering??
I dag har det varit extra tråkigt för när vi äntligen kom hem vid halv 6 tiden i kväll mådde matte dåligt och gick och la sig på soffan!
Nu kvicknade hon till så pass mycket att hon i alla fall orkar hjälpa mig att skriva lite.
Moster Anita mailade lite bilder till oss idag, snyggt motiv hade hon hittat om jag får säga det själv hi,hi.
Så här såg det ut när jag "firade" nyår i Vika...
 Vad vill du? Jag försöker sova här!

Skön säng har de i alla fall :-) Hemma får man minsann inte sova i sängen..........

Mmmm.. kan man få vara ifred nu?

I dag sa matte att jag skulle ha fått en ordentlig genomborstning men det slapp jag :-) eftersom matte är lite klen. Fast matte hotar med att om jag inte blir borstad snart så får vi använda saxen och göra mig till en korthårig kille! Hm... det vet jag inte om jag vill.....
Både Atlas och Jaspis fick sig varsin borstning i går och Atlas råkade tom. ut för en schampoonering! Skönt att jag lyckades hålla mig undan!
Undrar om matte orkar hänga med på en promenad? Eller om jag ska gå och försöka övertala husse......
Vi hörs!
/ Mimas raggsockan........

2 kommentarer:

  1. Roligt att det blev en uppdatering idag igen... fortsätt med det ;-).
    Vilka fina bilder på en snygg månprins <3.
    Hoppas att matte piggar på sig... hon behöver nog ha lite semester.
    Sköt om er allihop och krya på dig Marianne.
    Kramar från oss alla!!

    SvaraRadera
  2. Hallåj Mimas. Ludde här. Fina bilder på dig. Vilken skön säng du ligger i. Himlans mycket din matte jobbar. Min matte jobbar inte hälften så mycket, men ändå gnäller hon att hon bara vill vara hemma. Hon vill vara hemma med mej säger hon. Jag skulle nog också vilja ha henne hemma mer. Men jag har det ju bra eftersom husse är hemma hela dagarna.
    Hälsa Atlas och min älsklingsbrorsa.
    Puss från Ludde

    SvaraRadera