lördag 23 april 2011

Slöardag!

I dag har vi verkligen inte gjort mycket!
Atlas väckte matte kl.7 och undrade varför hon inte var uppe än :-). Atlas är väldigt morgonpigg förstår ni, kan bero på att han är den som vill sova först på kvällarna.... Mimas och jag är tvärtom, vi är gärna uppe sent och kan sova desto längre på morgonen :-)
Matte var jättetrött så hon tog sig knappt till dörren... men hon lyckades få upp den och släppte ut oss så vi kunde gå ut och snabbrasta oss ialla fall! Sedan somnade människan om och sov ända till kl. 11!! Det innebar att hon sov i 13 timmar! Herregud, snacka om slö människa!
När hon äntligen hade vaknat så gick vi i alla fall en promis och busade på vallen :-)
Sedan blev det mest att fixa iordning på baksidan.
Husse har som sagt startat dammen.

Mimas ligger gärna och lyssnar på vattnet!


Matte har börjat ordna myshörnan...


Och Atlas är snabb och tar soffan!


Själv försökte jag hitta på något skoj att göra...


Men till slut gav jag upp och la mig hos Mimsan..

Till slut gick vi i alla fall på en ordentlig promenad! Och jag och brorsorna hade ett ordentligt race! Mimas hinner jag med när han springer men oj vad snabb Atlas är! Jag ska träna riktigt mycket så jag blir lika snabb som honom :-)
När vi kom hem så startade husse grillen, i dag blev det fläskfile, riktigt gott faktiskt :-) Och för en stund sen så blev det jordgubbar... det tycker jag inte om :-( Men Mimas han satt och delade med husse. Mimas han äter nog allt som husse äter.....
Ingen träning eller nåt annat skoj gjorde vi idag utan bara slöade, men matte säger att det är bra med såna dagar ibland.. Hm,,, det kan hon tro om hon vill. Jag kan då inte se något bra med dem!

Jaspis, urtråkad!






1 kommentar:

  1. Fina bilder på snyggingarna i Haninge <3<3<3!!!
    Ha ha ha så Mimas äter allt som husse äter ;-)... kanske ni svarta grabbar också ska börja med det :-).
    En väldigt fin myshörna matte fixat där kan ni mysa hela våren & sommaren och långt in på hösten.
    Ha en skön påskhelg!!
    Kram kram från oss alla!!

    SvaraRadera